Implementácia je otázkou pol hodiny a je možné ju urobiť v ľubovoľnom vývojovom prostredí.

Aktivácia služby prebieha v dvoch krokoch:

I. Implementácia

Máte dve možnosti:

a) Váš shopsystém podporuje službu Overené zákazníkmi

Ak váš shopsystém podporuje Overené zákazníkmi, stačí len skopírovať 32 znakový reťazec (ktorý je pre každý e‑shop unikátny) a vložiť ho do predpripraveného poľa v administrácii vášho e‑shopového riešenia. Ako zistiť, ktorý shopsystém podporuje Overené zákazníkmi? Pozrite sa do prehľadu alebo sa opýtajte priamo daného shopsystému.

b) Službu nastaví váš programátor

Ak vaše riešenie e‑shopu nepodporuje Overené zákazníkmi, je potrebné aby Váš programátor do posledného kroku objednávky vo vašom zdrojovom kóde umiestnil aplikačný skript. Ten nám pošle e-mail zákazníka, na ktorý mu od nás príde dotazník.

Uloženie informácie o objednávke

Uloženie informácie o vykonanej objednávke sa vykonáva zavolaním nasledujúcej adresy:

https://www.heureka.sk/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxx&email=meno@email.sk&itemId[]=206210&orderid=123456

id (povinný údaj)
Unikátny kľúč vášho obchodu overujúci pravosť volania. Nájdete ho v administrácii pod záložkou Overené zákazníkmi.
email (povinný údaj)
E‑mail zákazníka.
itemId[] (nepovinný údaj)
Unikátne označenie produktu vo vašom e‑shope. Kombinácia až 36 znakov [0-9a-zA-\-]. Tento tag musí byť v základnom XML súbore. Ak nie je možné tag ITEM_ID pridať do XML súboru, je možné odovzdať aspoň názov tovaru (produkt[] – názov objednaného produktu, ktorý musí byť rovnaký ako v XML súbore). Využíva sa pre recenzie produktov, ktoré si môže obchod umiestniť na svoj web a pre nastavenie neskoršieho odoslania dotazníkov spokojnosti.
orderid (nepovinný údaj)
Vaše číslo objednávky, ktorým bude označený vyplnený dotazník (celé kladné číslo).

Volanie nesmie byť vykonávané v HTML, ale zavolaním vyššie uvedenej adresy v kóde aplikácie, pretože tajný kľúč nesmie byť verejne nikde vidieť.

Ukážka implementácie v PHP

Zdrojový kód i s príkladom použitia (vrátane triedy HeurekaOvereno) je na stiahnutie tu.

II. Aktivácia

Ak máte službu správne implementovanú, potom jediné, čo bráni spusteniu služby, je jej AKTIVÁCIA. Zaregistrujte sa teda k užívaniu tejto služby cez formulár v administrácii, kde len skontrolujete predvyplnené údaje pre zmluvu k službe Overené zákazníkmi a doplníte funkčnú emailovú adresu, na ktorú chcete zasielať vyplnené dotazníky. Ak je uvedené „Aktivované“ tak ste formulár v minulosti už vyplnili a nie je treba ho vyplňovať znovu.

Ako Overené zákazníkmi funguje?

  1. Zákazník vytvorí objednávku vo vašom e‑shope a nám sa automaticky pošle jeho e-mailová adresa.
  2. Po 6 dňoch od objednávky zákazníkovi pošleme žiadosť o vyplnenie dotazníka spokojnosti s nákupom. Dotazník príde z vašej e-mailovej adresy, ktorú ste uviedli pri registrácii.
  3. Ak zákazník v dotazníku vyplní Zhrnutie, Pre alebo Proti, jeho hodnotenie sa začne zobrazovať na detaile vášho obchodu na Heureke. Ak tieto polia nevyplní, nič sa na vašom detaile neobjaví. Hodnotenie sa však do celkového hodnotenia vášho obchodu započítava vždy.
  4. Všetky názory na váš obchod aj produkty si môžete jednoducho exportovať priamo na web cez jednoduchý XML súbor.
  5. Pri dosiahnutí potrebného počtu hodnotení vám príde e-mail o tom, že získavate certifikát Overené zákazníkmi.
  6. Certifikát je aktivovaný aj deaktivovaný automaticky podľa hodnotenia zákazníkov. Ak by váš obchod prestal podmienky certifikátu spĺňať, budeme vás o tom informovať e-mailom.

Viac informácií nájdete v príručke. Zároveň sa môžete pozrieť na naše edukačné video.